הידרוקסיקלורוקין ,אבץ ואיברמקטין

בקצרה רבה, רוצח נגיפי הוא חומר שאם נלקח בשלב מוקדם במחלה נגיפית, יהרוג או ישבית ויבטל את הנגיף. להלן תיאור של שלושה רוצחים נגיפיים שהם זולים ויעילים לעצור את נגיף הקורונה ולרפא אדם בשלבים מוקדמים של מחלה תוך תקופה של חמישה ימים. השפעה זו הודגמה באלפי מקרים ברחבי העולם. רק ארצות הברית וישראל מסרבות לקבל פרוטוקול רפואי בסיסי זה ויעילותו.
איברמקטין היא תרופה המשמשת לטיפול בסוגים רבים של נגיעות טפילים. [1] זה כולל כיני ראש, גרדת, עיוורון נהר (אונצ’וקרציאזיס), חזקה, טריקוריאזיס, אסקריאזיס ופילאריאזיס לימפתי. [1] [2] [3] [4] ניתן ליטול אותו דרך הפה או למרוח אותו על העור לצורך נגיעות חיצונית. [1] [5] יש להימנע משימוש בעיניים. [1]
תופעות לוואי שכיחות כוללות עיניים אדומות, עור יבש ועור בוער. [1] לא ברור אם הוא בטוח לשימוש במהלך ההריון, אך הוא כנראה מקובל לשימוש במהלך ההנקה. [6] הוא שייך למשפחת התרופות האוורמקטין. [1] זה פועל על ידי גורם לקרום התא של הטפיל לעלות בחדירות, וכתוצאה מכך לשיתוק ולמוות. [1]
איברמקטין התגלה בשנת 1975 ונכנס לשימוש רפואי בשנת 1981. [7] [8] הוא מופיע ברשימת התרופות החיוניות של ארגון הבריאות העולמי. [9]
בבעלי חיים אחרים, הוא משמש למניעה וטיפול בתולעת לב ואקריאזיס, בין אינדיקציות אחרות. [3]
תַקצִיר
איברמקטין מציע השפעות פוטנציאליות רבות לטיפול במגוון מחלות, עם תכונותיו המיקרוביאליות, אנטי-ויראליות ואנטי סרטניות כתרופת פלא. זה יעיל מאוד נגד מיקרואורגניזמים רבים כולל כמה וירוסים. בסקירה שיטתית מקיפה זו, סיכום ההשפעות האנטי-ויראליות של ivermectin כולל מחקרים חוץ גופיים ו- in vivo במהלך 50 השנים האחרונות. מספר מחקרים דיווחו על השפעות אנטי-ויראליות של ivermectin על נגיפי RNA כגון זיקה, דנגה, קדחת צהובה, הנילוס המערבי, הנדרה, ניוקאסל, דלקת המוח הסוסית בוונצואלה, צ’יקונגוניה, יער סמליקי, סינדביס, שפעת העופות A, תסמונת הרבייה והנשימה חזירית, נגיף חסר חיסוני אנושי. סוג 1 ותסמונת דרכי הנשימה החריפה החריפה קורונאווירוס 2. יתר על כן, ישנם כמה מחקרים המראים השפעות אנטי-ויראליות של ivermectin כנגד נגיפי DNA כגון הרפס של סוסים מסוג 1, וירוס פוליאומה, Pseudorabies, Circovirus חזירי 2, וירוס הרפס בקר 1. Ivermectin משחק תפקיד במספר מנגנונים ביולוגיים, לכן הוא יכול לשמש כמועמד פוטנציאלי לטיפול במגוון רחב של נגיפים, כולל COVID-19, כמו גם סוגים אחרים של נגיפי RNA חד-גדיליים בעלי תחושה חיובית. מחקרים in vivo של מודלים בבעלי חיים גילו מגוון רחב של השפעות אנטי-ויראליות של ivermectin, אולם ניסויים קליניים נחוצים בכדי להעריך את היעילות הפוטנציאלית של ivermectin במסגרת קלינית.
Hydroxychloroquine, שנמכר בין השאר בשם המותג Plaquenil, הוא תרופה המשמשת למניעה וטיפול במלריה באזורים בהם המלריה נותרת רגישה לכלורוקין. שימושים אחרים כוללים טיפול בדלקת מפרקים שגרונית, זאבת ופורפיריה קוטניאה טרדה. הוא נלקח דרך הפה, לרוב בצורה של הידרוקסילורוקווין סולפט. [2] הידרוקסי כלורוקין נחקר למניעה וטיפול במחלת וירוס כורון 2019 (COVID 19)

אבץ הוא יסוד קורט חיוני החיוני לצמיחה, התפתחות ושמירה על תפקוד המערכת החיסונית. השפעתו מגיעה לכל האיברים וסוגי התאים, המייצגים מרכיב אינטגרלי של כ -10% מהפרוטאום האנושי, ומקיפים מאות אנזימים מרכזיים וגורמי תעתיק. מחסור באבץ הוא שכיח להפליא, והוא משפיע על עד רבע מהאוכלוסייה במדינות מתפתחות, אך גם משפיע על אוכלוסיות מובחנות בעולם המפותח כתוצאה מאורח חיים, גיל וגורמים המתווכים למחלות. כתוצאה מכך, מצב האבץ הוא גורם קריטי שיכול להשפיע על חסינות אנטי-ויראלית, במיוחד מאחר שאוכלוסיות חסרות אבץ נמצאות לרוב בסיכון לחלות בזיהומים ויראליים כמו נגיף HIV או הפטיטיס C. סקירה זו מסכמת מדע בסיסי עדכני וראיות קליניות הבוחנות אבץ כחומר אנטי-ויראלי ישיר, וכן כממריץ חסינות אנטי-ויראלית. שפע של עדויות הצטברו במהלך 50 השנים האחרונות כדי להדגים את הפעילות האנטי-ויראלית של אבץ כנגד מגוון נגיפים, ובאמצעות מנגנונים רבים. השימוש הטיפולי באבץ לזיהומים נגיפיים כמו נגיף הרפס סימפלקס והצטננות נבע מממצאים אלה; עם זאת, נותר עוד הרבה מה ללמוד על המנגנונים האנטי-ויראליים והיתרון הקליני של תוספי אבץ כטיפול מונע וטיפול בזיהומים נגיפיים.

השימוש הקליני בשלוש התרופות הללו – הידרוכלורוקין ואבץ או איברמקטין ואבץ – יכול לעצור ביעילות את נגיף קוביד בשלבי ההדבקה המוקדמים שלו. חומרים אלה יכולים לשמש גם כמניעים לעובדי רפואה בחזית כדי להגן עליהם מפני תפיסת הנגיף. שימוש נרחב שכזה בישראל יבטל את הצורך בכל נעילה או אפילו התרחקות חברתית. אם מישהו מבין עשרים אחוז מהאוכלוסייה הרגיש לסימפטומים חמורים חולה, תרופות אלו יכולות להשפיע על תרופה מיידית.